Αντίστροφα κυλά πλέον ο χρόνος για την έναρξη των εργασιών του ανατολικού παραλιακού μετώπου, η οποία έχει προγραμματιστεί για την Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου, μετά και την παράταση που είχε δοθεί προκειμένου να υπάρξει διατάραξη και όχληση των επισκεπτών και των ιδιοκτητών τουριστικών καταστημάτων στην περιοχή.
Ήδη το πρωί της Δευτέρας ο νέος αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων έχει συγκαλέσει σύσκεψη με τον εργολάβο, τη ΔΕΥΑΡ, την ΔΕΗ και όλους τους υπαλλήλους της τεχνικής υπηρεσίας, προκειμένου να γίνει ο συντονισμός των εργασιών και να δρομολογηθούν οι απαιτούμενες ενέργειες, καθώς οποιαδήποτε καθυστέρηση μπορεί να αποβεί μοιραία για το έργο. «Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να δοθεί παράταση», τόνισε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Μίνως Αλεφαντινός.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει εξασφαλίσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από την ΕΕΤΑΑ.
Η μελέτη του μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου με πλάτος 1,60 μ. Τα παρτέρια, τα οποία βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 2,20 μ. από το κράσπεδο θα διατηρηθούν και θα φυτευτούν σε αυτά νέα δένδρα φοίνικες. Τα υπόλοιπα, τα οποία βρίσκονται κοντά ή και εντός της ζώνης κίνησης του ποδηλάτου θα αποψιλωθούν και στις περιοχές αυτές θα διαταχθούν νέα μεμονωμένα δένδρα φοίνικες. Το κράσπεδο του δρόμου, στα βόρεια, θα παραμείνει στη θέση του και θα διαχωρίζει την άσφαλτο από τον ποδηλατόδρομο. Η κίνηση των ποδηλάτων στη ζώνη του πεζοδρομίου θα είναι παράλληλη και συνδυασμένη με την κίνηση των πεζών. Δεν θα αποτελεί δηλαδή αποκλειστική λωρίδα ποδηλατοκίνησης. Άλλωστε σε πολλά σημεία του, ο ποδηλατόδρομος θα συνδέεται με τις διαβάσεις των πεζών και των ΑμεΑ, με τις οποίες θα πρέπει να συνδυάζεται. Αρχικά θα πρέπει επί του οδοστρώματος και για 25 μ. εκατέρωθεν του κέντρου του κόμβου να επιχειρηθεί η αλλαγή του ασφαλτοτάπητα με νέο αντιολισθηρό ασφαλτοτάπητα ψυχρής επιφάνειας και χρώματος ανοικτού γκρι, σε αντίθεση με το σκούρο γκρι της ασφάλτου, ο οποίος θα δίνει το σήμα της αλλαγής όχι μόνο οπτικά, αλλά και στην αίσθηση της οδήγησης, στον οδηγό του οχήματος ότι εισέρχεται σε κόμβο και πρέπει να ελαττώσει ιδιαίτερα την ταχύτητά του.
Σε όλη τη διαδρομή του νότιου πεζοδρομίου θα τοποθετηθούν μεταλλικά κολωνάκια ύψους 1,1 μ. στις περιοχές όπου δεν υπάρχουν διαμορφωμένες θέσεις στάθμευσης, ώστε να μην σταθμεύουν επί των πεζοδρομίων διάφορα οχήματα.
Διευθετούνται οι λεπτομέρειες του ξύλινου διαδρόμου
Τις τελευταίες λεπτομέρειες του έργου ανάπλασης του βόρειου παραλιακού μετώπου από το ύψους του Λυκείου Ελληνίδων μέχρι και το ύψος του Λιμενικού Ταμείου, διευθετούν ο εργολάβος σε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου και το Λιμενικό Ταμείο, μετά και τις σχετικές παρατηρήσεις που έγιναν από την Διαχειριστική Αρχή, η οποία επιθεώρησε τις προηγούμενες ημέρες το έργο. Σύμφωνα με τον κ. Αλεφαντινό τα όποια προβλήματα ξεπεράστηκαν και οι τεχνικές λεπτομέρειες ήδη διευθετούνται και είναι θέμα χρόνου η οριστική παράδοση του έργου. Ο ίδιος ανέφερε χαρακτηριστικά: «Ήρθε η Διαχειριστική Αρχή από το Ηράκλειο και μας έκανε παρατηρήσεις που πρέπει να γίνουν για να παραλάβουμε το έργο. Αμέσως ο εργολάβος με την τεχνική υπηρεσία και έμενα κάναμε αυτοψία στο έργο και ξεκαθαρίσαμε το τι πρέπει να κάνει ο καθένας από εμάς για να τελειώσει το έργο. Υπήρχαν κάποιες ατέλειες στο ξύλινο διάδρομο, κάποιες αλλαγές στις τάβλες, στις προσαρμογές του εδάφους με το διάδρομο αλλά και στις προσαρμογές των καθιστικών με το διάδρομο. Είναι και αλλά τεχνικά θέματα τα οποία διευθετούνται ήδη αυτές τις μέρες και το επόμενο διάστημα το έργο θα είναι έτοιμο για να παραδοθεί επισήμως».