Η προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών από χώρες της Ευρώπης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους αποτελεί δύσκολο στοίχημα για τους επαγγελματίες στον κλάδο του τουρισμού, ο οποίος ως γνωστόν αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή εσόδων για την τοπική οικονομία του νομού αλλά και της Κρήτης.
Οι νέες τεχνολογίες και η δυνατότητα που πλέον υπάρχει μέσω του διαδικτύου ανοίγει νέους δρόμους για τον κλάδο, ο οποίος καλείται να προσαρμοστεί στα καινούρια δεδομένα και να διεκδικήσει επιπλέον μερίδιο από την πίτα των τουριστών, οι οποίοι όπως έχουν δείξει και πρόσφατες έρευνες επιλέγουν σε μεγάλο βαθμό τον προορισμό των διακοπών τους μέσω του διαδικτύου.
Ωστόσο η επαφή των επαγγελματιών του κλάδου με το διαδίκτυο, τη χρήση νέων τεχνολογιών και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμα εργαλεία για την προβολή και προώθηση των επιχειρήσεων τους δεν είναι η καλύτερη.
Στο πλαίσιο αυτό οι επαγγελματίες του κλάδου του Ρεθύμνου ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της διαδικτυακής πλατφόρμας ΤravelMassive.com, που είναι ένα παγκόσμιο δίκτυο που συνδέει τους ανθρώπους της τουριστικής βιομηχανίας σε τοπικό επίπεδο, συγκεντρώνοντας τις κορυφαίες εταιρίες ταξιδιών, bloggers, start ups, όσους είναι μυημένοι στα ταξίδια αλλά και όλους όσους ενδιαφέρονται για τον τουρισμό. Είναι ένα εθελοντικό, δωρεάν δίκτυο που τα μέλη αποτελούνται από ένα cluster τοπικά οργανωμένων κοινοτήτων, γνώστες της τουριστικής/ταξιδιωτικής βιομηχανίας που έχουν σαν στόχο τη βελτίωση του τουρισμού και των ταξιδιών παγκοσμίως.
Μπλόγκερς από την πλατφόρμα βρέθηκαν το απόγευμα της Πέμπτης στα γραφεία του Συλλόγου Ξενοδόχων, όπου πραγματοποιήθηκε εκδήλωση ενημέρωση για τις νέες τάσεις και τα δεδομένα όπως αυτά διαμορφώνονται μέσα από τις εμπειρίες που μοιράζονται οι επαγγελματίες του τουρισμού μέσω του διαδικτύου.
Ζητήματα όπως οι τρόποι αύξησης των εσόδων στα ξενοδοχεία, η εξοικονόμηση ενέργειας στις ξενοδοχειακές μονάδες και τα οφέλη που μπορεί αυτή να έχει για τους επιχειρηματίες αλλά και η συμμετοχή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τέθηκαν στο τραπέζι της συζήτησης με ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών.
Όπως εξήγησε η κ. Ρεβέκκα Σκευάκη του Chapter Leader Travel Massive το σκεπτικό της πλατφόρμας είναι η συζήτηση και η ανταλλαγή απόψεων και ιδεών για το πως οι επαγγελματίες του κλάδου μπορούν διαρκώς να βελτιώνουν το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν. «Είναι η δεύτερη φορά που ερχόμαστε στην Κρήτη. Η ιστοσελίδα μας είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα κάτι σαν το LinkedIn όπου υπάρχουν επαγγελματίες με τη διαφορά ότι στη δική μας πλατφόρμα είμαστε όλοι επαγγελματίες στον κλάδο του τουρισμού. Δεν υπάρχει άλλος σκοπός και στόχος πέρα από τη μεταξύ μας δικτύωση και τη διοργάνωση events τα οποία είναι προς όφελος κάθε τόπου. Εμείς θέλουμε να ανταλλάσσουμε απόψεις και εμπειρίες για να προβάλλουμε κάθε περιοχή με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ως τουριστικό προορισμό. Η εκδήλωση στο Ρέθυμνο αφορά κυρίως τους ξενοδόχους αλλά σε γενικές γραμμές η ιστοσελίδα μας αφορά τουρ οπερέιτορς, ανθρώπους που νοικιάζουν αυτοκίνητα ή να έχουν οποιαδήποτε σχέση με τον τουρισμό. Το θέμα μας είναι το πως μπορεί ένα ξενοδοχείο να αυξήσει τα έσοδα του. Δεν ήρθαμε σαν ειδικοί για να δώσουμε διάλεξη απλώς θα ανταλλάξουμε όλοι μαζί απόψεις και εμπειρίες που υπάρχουν και από εξωτερικό καθώς τα μέλη στη πλατφόρμα είναι περίπου 76.000 και θέλουμε να δούμε και τι ανταπόκριση υπάρχει από άλλους προορισμούς. Θα ανταλλάξουμε ιδέες με τους ανθρώπους του Ρεθύμνου, εμείς θα κάνουμε κάποιες προτάσεις» είπε.
Από την πλευρά της η αντιδήμαρχος τουρισμού του δήμου Ρεθύμνου Πέπη Μπιρλιράκη υποστήριξε ότι τέτοιες εκδηλώσεις είναι πολύ σημαντικές ιδίως για τους νέους επαγγελματίες του κλάδου αφού του δίδεται η δυνατότητα να ενημερωθούν για τις νέες εξελίξεις και να πάρουν ιδέες και στρατηγικές που θα μπορέσουν να τους βοηθήσουν αν εξελίξουν τις επιχειρήσεις τους αλλά και να προσελκύσουν περισσότερους τουρίστες: «Η συνάντηση αυτή απευθύνεται στους ξενοδόχους προκειμένου να συζητήσουμε για τις νέες τάσεις στον τουρισμό, για τις τελευταίες εξελίξεις. Ξέρουμε πολύ καλά ότι ο τουρισμός εκτός από τις «ευαισθησίες» που έχει σαν επαγγελματικός κλάδος, τις γεωπολιτικές και το διαδίκτυο που μας φέρνει κοντά είναι ένας τρόπος για να ξεπεράσουμε τη δυσφήμιση, τις φοβίες για να ενημερώσουμε τον κόσμο για την ασφάλεια που έχει η χώρα μας και η Κρήτη και βεβαίως να μπορέσουμε μέσα από τις επαφές μας με ανθρώπους του διαδικτύου να προωθήσουμε το προϊόν μας. Εμείς σαν γραφείο τουρισμού του δήμου Ρεθύμνης θεωρούμε ότι δεν πρέπει να αφήνουμε καμιά ευκαιρία να πάει χαμένη ακριβώς γιατί οι επαγγελματίες του τόπου μας τη χρειάζονται την επαφή, τη γνωριμία και τη βοήθεια. Νομίζουμε ότι η νέα εποχή που λέγεται διαδίκτυο και ηλεκτρονικός τουρισμός δεν έχει «εγκατασταθεί» πολύ καλά στον τόπο μας. Έχουμε την προβολή μας από στόμα σε στόμα -διότι το ποσοστό των επαναλαμβανόμενων επισκεπτών είναι πολύ μεγάλο και βασιζόμαστε πολύ σε αυτό- από την άλλη μεριά όμως και μετά τα τελευταία γεγονότα με χαμηλή οικονομική προσφορά στην αγορά μας με υψηλές πληρότητες θέλουμε αυτό να το εξελίξουμε. Και αυτό γίνεται μόνο ανεβάζοντας το οικονομικό επίπεδο των επισκεπτών και αυτό μπορούμε να το κάνουμε μόνο μέσα από το διαδίκτυο απευθυνόμενοι κατ’ ευθείαν σε νέους επισκέπτες μεγαλύτερης οικονομικής εμβέλειας. Ο παλιός ξενοδόχος, ο παλιός καταστηματάρχης ήξερε πως να περιποιηθεί όταν ερχόταν εδώ ο επισκέπτης. Πλέον ο νέος επαγγελματίας ξέρει και να βρίσκει τον επισκέπτη στον τόπο του. Αυτή λοιπόν τη δυνατότητα σου δίνει όλη αυτή η γκάμα των επαγγελματιών μπλόγκερς και όλες αυτές οι τάσεις και να μας πουν τι μπορούμε να κάνουμε παραπάνω για να εξελιχθούμε σαν τουριστικό προϊόν».