Ο στρατηγικός σχεδιασμός ανάπτυξης του λιμανιού του Ρεθύμνου αλλά και της μαρίνας, που αποτελούσε ένα πάγιο αίτημα του Λιμενικού Ταμείου αλλά και ζητούμενο από πλευράς Υπουργείου Ναυτιλίας, προκειμένου να μπορούν να προχωρήσουν σημαντικά έργα και παρεμβάσεις, μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.
Το υπουργείο μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων επιχορήγησε το Λιμενικό Ταμείο με το ποσό των 100.000 ευρώ και ήδη αύριο αναμένεται να δημοσιευτεί στις εφημερίδες η σχετική διακήρυξη προκειμένου να ξεκινήσουν οι μελέτες για το «μάστερ πλαν» του λιμανιού και της μαρίνας.
Το σχέδιο αυτό, το οποίο θα τεθεί σε διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και όλους τους φορείς, αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο, καθώς θα βάλει τάξη στην περιοχή του εμπορικού, του Ενετικού Λιμανιού της μαρίνας και της χερσαίας ζώνης χωροθετώντας δραστηριότητες και λειτουργίες και οργανώνοντας με συγκεκριμένους όρους και προδιαγραφές όλες τις δραστηριότητες που θα αναπτύσσονται στις ζώνες αυτές.
Παράλληλα, το σχέδιο αυτό, το οποίο, σύμφωνα με την πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, θα είναι έτοιμο σε τέσσερις μήνες και ακολούθως θα πρέπει να πάρει σειρά εγκρίσεων και γνωμοδοτήσεων από όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες για να υπογραφεί το τελικό κείμενο από τον υπουργό ναυτιλίας, αποτελεί, όπως ανάφερε, βασική προϋπόθεση για να μπορεί το λιμάνι και η μαρίνα να εξασφαλίζει χρηματοδοτήσεις από ευρωπαϊκά προγράμματα.
Σύμφωνα με την ίδια, ο σχεδιασμός αυτός ανοίγει νέους ορίζοντες για την ουσιαστική ανάπτυξη του τόπου. Ειδικότερα, η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ρενα Κουτσαλεδάκη, ανέφερε: «είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα. Το «μάστερ πλαν» αφορά στον στρατηγικό σχεδιασμό, δηλαδή την καταγραφή σε χάρτη όλης της χερσαίας ζώνης, της μαρίνας ,των κτιρίων, του αμμώδους τμήματος καθώς και της περιοχής του εμπορικού και του Ενετικού Λιμανιού. Το Λιμενικό Ταμείο έχει λάβει από το ΠΔΕ 100.000 και μέσω του διαγωνισμού που προκηρύσσουμε θα αναδειχτεί το μελετητικό γραφείο, το οποίο θα ασχοληθεί τόσο με τα αρχιτεκτονικά, όσο και με την εύρυθμη κυκλοφορία των περιοχών, τη διαμόρφωση των εισόδων του λιμανιού και της μαρίνας, τα λιμενικά έργα, όπου χρειάζεται να γίνουν -προσθήκες -αφαιρέσεις ή νέες προβλήτες. Όλα αυτά πολύ σημαντικά γιατί εφεξής όσα λιμάνια δεν διαθέτουν «μάστερ πλαν» δεν θα μπορούν να συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Με τον στρατηγικό σχεδιασμό αυτό, το υπουργείο θα γνωρίζει τις ανάγκες και τους στόχους της περιοχής για τα επόμενα χρόνια. Μέχρι τώρα λειτουργούσαμε με μεμονωμένα θεωρημένα σχέδια -με τη μελέτη κρουαζιέρας, θωράκισης του λιμένα, τη μελέτη του υδατοδρομίου. Όλα αυτά, τώρα, η καινούρια μελετητική ομάδα στο σχέδιο που θα κάνει θα τα σεβαστεί, θα τα εντάξει στον χάρτη, ο οποίος θα οριστικοποιηθεί μετά από διαβούλευση με την κοινωνία και τους φορείς. Το μόνο βέβαιο είναι ότι το σχέδιο αυτό θα ανοίξει νέες προοπτικές για την ανάπτυξη του τόπου μας».
Προμήθεια αντλίας για την απομάκρυνση της άμμου
Παραλληλα, το Λιμενικό Ταμείο θα προμηθευτεί εξοπλισμό για την άντληση άμμου συνολικού προϋπολογισμού 128,278. Ο διαγωνισμός είναι ήδη στον αέρα και τέλος του μήνα αναμένεται να υπάρχει ανάδοχος. Παράλληλα, τις επόμενες μέρες ολοκληρώνονται οι εργασίες για την αποκατάσταση των λειτουργικών βαθών διαύλων λιμένα Ρεθύμνου, έργο το οποίο αφορά στην απομάκρυνση της άμμου που συσσωρεύεται σε σημείο του λιμανιού, δημιουργώντας μεταξύ άλλων ζητήματα ασφάλειας κατά την προσέγγιση των πλοίων στο λιμάνι. Η προμήθεια αντλίας θα χρησιμοποιείται στο λιμάνι του Ρεθύμνου για την απομάκρυνση της άμμου στο μέλλον, μετά την ολοκλήρωση του έργου απάμμωσης, ώστε να μην δημιουργηθεί ξανά το φαινόμενο στην είσοδο του λιμανιού.