Με απόλυτη επιτυχία στέφθηκε η δεύτερη διακρατική συνάντηση των εταίρων του Brand EU, που πραγματοποιήθηκε στο Ρέθυμνο στις 26-29 Ιουνίου 2019 στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+.
Η εν λόγω πρωτοβουλία στοχεύει στη διαμόρφωση της εικόνας και της ταυτότητας μικρών πόλεων σε άμεση σύνδεση με τον πολιτισμό και τις πολιτικές αστικής πολιτιστικής αναζωογόνησης/αναβίωσης. Κεντρικό ρόλο στις προσπάθειες αυτές κατέχουν οι πολιτιστικές βιομηχανίες και δράσεις, με τις στρατηγικές να εστιάζουν συχνά σε ειδικές εκδηλώσεις και φεστιβάλ, στις πολιτιστικές γειτονιές, τα μουσεία, τα θέατρα, τη μουσική κ.λπ. Ο πολιτισμός είναι στο επίκεντρο των περισσότερων προσπαθειών προβολής μιας πόλης. Τα τελευταία χρόνια η προβολή των πόλεων πραγματοποιείται στο πλαίσιο οργανωμένων στρατηγικών, καθιστώντας δημοφιλή την πρακτική του μάρκετινγκ/branding πόλεων, με σκοπό την προσέλκυση επενδύσεων, κατοίκων και επισκεπτών.
Στο πλαίσιο αυτό και σε συνέχεια της πρώτης διακρατικής συνάντησης που έλαβε χώρα στην Imola της Ιταλίας, οι εταίροι από την Ιταλία, τη Σουηδία, την Ισπανία και την Κροατία συναντήθηκαν αυτή τη φορά στο Ρέθυμνο. Την πρώτη ημέρα της συνάντησης πραγματοποιήθηκε μια σειρά ενημερωτικών δράσεων σχετικά με το brand Ρέθυμνο και τι αντιπροσωπεύει αυτό στον παγκόσμιο χάρτη.
Παρουσιάστηκαν τα «δυνατά χαρτιά» της πόλης μας που συνθέτουν το brand Ρέθυμνο και συγκεκριμένα το Καρναβάλι, η Γιορτή Κρητικής Διατροφής και το Αναγεννησιακό Φεστιβάλ. Οι εταίροι ενημερώθηκαν για τις προσπάθειες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια από το Γραφείο Τουρισμού για την προώθηση της πόλης στο εξωτερικό μέσα από τον Τύπο αλλά και με σύγχρονα ψηφιακά μέσα.
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας, επισκέφθηκαν τον Δημοτικό Κήπο και ενημερώθηκαν για την επικείμενη Γιορτή Κρητικής Διατροφής και στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στην παλιά πόλη, όπου επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα μνημεία της και εξέφρασαν έντονο θαυμασμό για το πάθος και τον δυναμισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων του τουρισμού.
Την επόμενη ημέρα, οι εταίροι ξεναγήθηκαν στην Ιερά Μονή Αρκαδίου και στο μουσείο της Ελεύθερνας. Με ολοκληρωμένη την εικόνα των θησαυρών που βρίσκει κανείς στην ενδοχώρα, επισκέφθηκαν τη βιολογική φάρμα Agreco, όπου είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα πολύτιμα προϊόντα της κρητικής διατροφής, η οποία παρουσιάζεται παγκοσμίως ως φορέας μακροζωίας και υγείας. Απόλαυσαν παραδοσιακές κρητικές γεύσεις και αποχώρησαν αποκομίζοντας μοναδικές βιωματικές εμπειρίες.
Ως αποτέλεσμα της συνάντησης αυτής θα επακολουθήσει σχετική αξιολόγηση των εταίρων για τα όσα παρουσιάστηκαν, προτείνοντας πρακτικές βελτίωσης αλλά και νέες μεθόδους προώθησης του προορισμού «Ρέθυμνο». Τα οφέλη από την πρωτοβουλία αυτή είναι τεράστια, καθώς δίνεται η δυνατότητα επαναπροσδιορισμού της ταυτότητας της πόλης μας και επανασχεδιασμού των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της.
H στρατηγική μάρκετινγκ του τόπου δεν είναι απλά ένα επικοινωνιακό εργαλείο ούτε το μόνο ζητούμενο είναι να καθιερωθεί ένα σλόγκαν, ένα λογότυπο: πρόκειται για μια μακροχρόνια διαδικασία, η οποία προϋποθέτει ένα υπόβαθρο κατανόησης και συνεννόησης της πόλης, της περιφέρειας ή του νησιού, όπου η συμμετοχή όλων μας κρίνεται απαραίτητη.
Ο Δήμος Ρεθύμνης συγχαίρει και ευχαριστεί όλους όσοι συνετέλεσαν στη θερμή υποδοχή των φιλοξενούμενων και συνέβαλαν στη δημιουργία βιωματικών εμπειριών που συνθέτουν την εικόνα του προορισμού ΡΕΘΥΜΝΟ.
Γραφείο Τουρισμού Δήμου Ρεθύμνης